Opleidingsrecht
De arbeidsdeal voorziet in een individueel opleidingsrecht voor elke werknemer. In bedrijven met minstens 20 werknemers bedraagt dit gemiddeld 5 dagen per voltijdse medewerker per jaar.
Waarom opleiding aanbieden?
- Bevordert de groei van je organisatie
- Medewerkers werken efficiënter en zijn productiever
- Medewerkers zijn gemotiveerder en loyaler
- Versterkt je aantrekkelijk werkgeversimago
Hoe start je met een opleidingsplan?
- Hoe begin je eraan?
- Hoe vat je dit samen in een overzicht?
- Voor wie moet je opleiding voorzien?
Dé oplossing?
Download hier een overzichtelijk stappenplan.
In slechts 8 stappen check je of je alles afgevinkt hebt.
Wens je meer info? Wil je graag sparren? Heb je vragen?
Relevante Tips, Nieuws & Inzichten
Psychologische veiligheid, sleutel voor eigenaarschap
Vertrouwen, psychologische veiligheid, … het zijn begrippen die vaak opduiken in een context van teamontwikkeling. Uit onderzoek blijkt dat ze beide essentieel zijn in een organisatie voor de uitbouw van een gezonde en effectieve samenwerkingscultuur.
Een cultuur van psychologische veiligheid zou maken dat medewerkers sneller en meer eigenaarschap opnemen. Hamvraag is: op welke manier kan je als organisatie het eigenaarschap van je medewerkers versterken?
In onderstaand inzichtsartikel zoomt Hilde Brackeva, HR Strategist bij Skill BuilderS, hierop in en reikt alvast 5 praktische tips aan.
Een frisse blik op aanwerven: opleiden als oplossing
De uitdagingen en veranderingen op bedrijfsniveau gaan zodanig snel dat organisaties niet altijd de tijd en middelen hebben om medewerkers via ‘het klassieke proces’ aan te werven en/of op te leiden. Bovendien creëert de war for talent nog een extra obstakel om openstaande vacatures tijdig in te vullen, wat het aanwerven van mensen met de juiste skills en kennis bemoeilijkt, en een impact heeft op de business. Bij Skill BuilderS geloven we sterk in het reskilling en upskilling van medewerkers om duurzaam inzetbaar te zijn én te blijven op de arbeidsmarkt. Aan het woord, Matthias Eeckhout, Manager Assessment & Development bij Skill BuilderS.
Coaching als katalysator van zelfreflectie
In het leven worden we vaak geconfronteerd met abstracte concepten, zoals persoonlijke groei, succes, en geluk. Hoewel deze concepten inspirerend en zingevend kunnen zijn, kunnen ze ook vaag en overweldigend aanvoelen. Een professionele coach kan ons ondersteunen om dergelijke 'vage' concepten te vertalen in concrete doelen, om zelfreflectie te stimuleren en zo resultaten te behalen. Brinda Priem en Stan Pelckmans, beiden ICF Certified coach, illustreren dit aan de hand van een praktijkvoorbeeld.