Vaak hebben bedrijven een strategisch plan, maar blijkt het lastig om iedereen hierin mee te krijgen. Je voelt de nood aan verandering, maar waar begin je? Verhalen bieden context en betekenis.
Workshop Storytelling
In deze workshop leren we leiders hoe ze met verhalen medewerkers kunnen inspireren en motiveren, en ondersteunen dit met een concreet actieplan dat de verandering soepel in gang zet.
Waar kan je op rekenen?
Verhaal bouwen: We ondersteunen en leren jou hoe je jouw visie en strategie kan vertalen in een helder en inspirerend verhaal die medewerkers warm maakt.
Creativiteit: Je ontwikkelt de vaardigheid om feiten, observaties, anekdotes en metaforen te integreren in een inspirerende verhaallijn.
Empathie: Je leert reacties van anderen te begrijpen en hierop te anticiperen.Je ontwikkelt technieken om weerstand tegen verandering om te zetten in acceptatie.
De resultaten?
Je hebt een verhaal dat mensen meeneemt van begin tot einde en kan jouw boodschap met impact brengen.
Het doel?
Ons doel is om jou de vaardigheden bij te brengen waarmee je verhalen kunt creëren die je publiek vasthouden, inspireren en overtuigen. Je leert niet alleen hoe je een verhaal opbouwt, maar ook hoe je het effectief kunt gebruiken om verandering te ondersteunen en weerstand om te zetten in acceptatie.
Enkele cases
Bakkerij Aernoudt
Bakkerij Aernoudt, een artisanale bakkerij met meer dan 80 medewerkers, is in volle expansie. Met de groei van het bedrijf hebben ze nood aan gestructureerde ondersteuning voor hun medewerkers.
Jobat Go for happy, onderdeel van twee mediabedrijven, nl. Mediahuis en DPG Media, is een online rekruteringsplatform gericht op werk, vacatures en carrière. Als organisatie hecht Jobat veel belang aan waarden en cultuur.
Umicore Precious Metals Refining wilden de leden van het managementteam op één lijn krijgen en met één stem doen spreken. Het doel? Sterkere cohesie bij het management, betere beslissingen, meer eigenaarschap van managers.
In 2013 ontstond Baloise Insurance uit de fusie van 3 verzekeringsmaatschappijen. Een jaar later, nadat de integratie van de meeste processen al was begonnen, kreeg Skill BuilderS de kans om het ‘Values in action’ traject mee uit te werken.