BBDO
Dit internationale reclamebureau werft veel unieke, creatieve high potentials aan. Omdat ze een vlakke structuur hebben, bleek het vaak niet mogelijk om snel op te klimmen in de hiërarchie. BBDO zocht daarom andere manieren om hen te laten groeien binnen de organisatie en hen zo gemotiveerd aan boord te houden.
Het doel?
Een zo volledig mogelijk beeld van verwachtingen, talenten, motivatie en potentieel van hun medewerkers schetsen.
Onze aanpak
Samen met de CEO, HR-verantwoordelijke en kandidaat werkten we een assessment en experience center op maat uit op basis van de verwachtingen en ambities van de kandidaat én de mogelijkheden van het bedrijf. De resultaten spraken voor zich:
- De kandidaat was blij dat hij deze kans kreeg. Hij zag het als een teken van waardering van BBDO en als een instrument om hem te helpen bij zijn oriëntatie, waarbij hij zijn verwachtingen kon aftoetsen aan de realiteit van de beoogde job.
- BBDO wist welke rol geschikt was voor de kandidaat, wat hij nog nodig had om deze te kunnen invullen en welke ondersteuning hij daarbij kon gebruiken. Bovendien was het meteen zeker dat de kandidaat nog enkele jaren zou blijven om naar die rol te groeien.
Resultaat?
Intussen werd de formule ook ingezet bij andere kandidaten, telkens met succes.